Välbefinnande varje måndag Nyhetsbrev GRATIS
Ange din e-postadress:

Tyck gärna till om sidan! Skicka ett mail till oss. Klicka här!
11 respektive 25/5

MAJ
JULI
11-14/7 Stockholm




Njut av ditt liv, njut av ditt kaffe!
Njut av ditt kaffe med gott samvete!
Cancer i olika former motverkas med ett regelbundet pimplande av kaffe.

Tidigare studier har visat att både bröst- och prostatacancer minskat vid idogt kaffedrickande. I en ny studie, redovisad i Dagens Medicin, framförs bevis för minskad risk av livmoderscancer.

Forskarna såg däremot inget samband mellan att dricka te och risk för cancer i livmodern.

Av studiens resultat drar de slutsatsen att minst fyra koppar kaffe per dag har ett samband med minskad risk för cancer i livmodern.

Socker och grädde i kaffet kan dock uppväga den potentiella nyttan med kaffedrickande.

Studien publiceras i tidskriften Cancer Epidemiology Biomarkers & Prevention. Bakom den står bland andra forskare vid Harvard Medical School i Massachusetts.

Wellnesspatrullen (den tedrickande delen) har börjat dricka kaffe regelbundet. Detta efter att ha tagit del av alla studier under de senaste åren. En kallpressad chokladbit till skadar inte!
http://www.dagensmedicin.se/vetenskap/kvinnohalsa/kaffepimplare-slapp-cancer/























Spa