Välbefinnande varje måndag Nyhetsbrev GRATIS
Ange din e-postadress:

Tyck gärna till om sidan! Skicka ett mail till oss. Klicka här!
11 respektive 25/5

MAJ
JULI
11-14/7 Stockholm




Två till sex koppar om dagen....
Kaffe förlänger livet
Den amerikanska studien, som omfattade 400 000 personer mellan 50 till 71 år, visar att risken att dö under de följande 14 åren var betydligt lägre för kaffedrickarna. För kvinnorna i studien minskade risken med hela 16 procent.

När andra faktorer, som rökning och alkohol vägts in, visade det sig att män som drack mellan två till sex koppar kaffe om dagen löpte tio procent lägre risk att dö under de år studien gjordes jämfört med icke kaffedrickare.

Kaffe verkar speciellt kunna kopplas till minskad risk att dö av hjärtfel, stroke, infektioner och olyckor. Och som sagt, mest gynnsamt för kvinnor, enligt studien!
New England Journal of Medicine























Spa